Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα

Σχέδιο με σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

Χέρι και καρπιαίος σωλήνας

Ο καρπιαίος σωλήνας αποτελεί ένα είδος καναλιού που βρίσκεται στο μπροστινό τμήμα του καρπού και προς την παλάμη. Από το εσωτερικό του περνούν οι τένοντες των μυών και το μέσο νεύρο. Αυτά είναι υπεύθυνα για την κίνηση των δακτύλων και την αίσθηση της αφής.

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

Η κατάσταση κατά την οποία το μέσο νεύρο αρχίζει και πιέζεται μέσα στον καρπιαίο σωλήνα, ονομάζεται σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα. Αυτή η πίεση που ασκείται, οφείλεται συνήθως σε κάποιο ερεθισμό ή πρήξιμο του σωλήνα που περικλείει τους τένοντες. Πολλές φορές, το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα προσβάλει και τα δυο χέρια.

Το πρωινό μούδιασμα και το μυρμήγκιασμα κατά τη διάρκεια της νύχτας (συνοδευόμενο με πόνο) αποτελούν τα συμπτώματα της πάθησης. Αν η πάθηση εξελιχθεί, αυξάνεται η αδυναμία αίσθησης στα τρία πρώτα δάκτυλα. Στο τελικό της στάδιο, το χέρι αδυνατεί να συγκρατήσει αντικείμενα και επέρχεται παράλυση.

Ο ορθοπαιδικός είναι ο αρμόδιος γιατρός που θα εκτιμήσει τους κινδύνους από την έλλειψη της θεραπείας.

Θεραπεία και αποκατάσταση

Συντηρητικές θεραπείες

Η φαρμακευτική αγωγή Μ.Σ.Α.Φ είναι απαραίτητη για την μείωση του πρηξίματος, του ερεθισμού και του πόνου. Μια ένεση αντιφλεγμονώδους φαρμάκου στην περιοχή που θα επιφέρει άμεση ανακούφιση, μπορεί να επιβεβαιώσει την ασθένεια. Η ακινητοποίηση τη νύχτα με νάρθηκα είναι επίσης αποτελεσματική στα αρχικά στάδια της νόσου. Γενικά, η αποτελεσματικότητα των συντηρητικών θεραπειών μειώνεται με την εξέλιξη της νόσου.

Χειρουργική επέμβαση

Η χειρουργική επέμβαση δεν είναι υποχρεωτική. Είναι αποκλειστικά δική σας απόφασή που θα πρέπει να πάρετε μετά από συμβουλή χειρουργού ορθοπαιδικού. Οι χειρουργικές τεχνικές έχουν στόχο την απελευθέρωση του μέσου νεύρου. Η επέμβαση μπορεί να εκτελεστεί είτε με ενδοσκόπηση, είτε με ανοικτή επέμβαση. Η εξέλιξη της ιατρικής επιτρέπει πλέον την εκτέλεση της επέμβασης με πολύ μικρές τομές.

Ο χειρουργός ορθοπαιδικός είναι αυτός που θα εκτιμήσει ποια τεχνική είναι η κατάλληλη, κάτι που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ο γενικός κανόνας πάντως λέει ότι ο γιατρός θα προτείνει χειρουργική επέμβαση μόνο όταν οι συντηρητικές θεραπείες δεν επαρκούν και το πρόβλημα επιδεινώνεται γρήγορα.

Αποκατάσταση

Η επέμβαση συνήθως διαρκεί 15 λεπτά και θα πρέπει να λυγίζετε τα δάκτυλα σας αμέσως. Την ίδια μέρα επιστρέφετε σπίτι σας και εκτελείτε τις καθημερινές σας δραστηριότητες (με μία λογική προσοχή). Κάποιες δραστηριότητες (πχ. βίδωμα και ξεβίδωμα) θα είναι επώδυνες για μήνες αλλά δεν θα είναι απαγορευτικές. Η αποχή από την εργασία σας τις πρώτες ημέρες εξαρτάται από το επάγγελμα σας. Ο γιατρός θα σας κατατοπίσει γι’ αυτό το θέμα.

Μπορείτε να εκτελείτε μόνοι σας τις ασκήσεις της φυσικοθεραπείας, οι οποίες περιλαμβάνουν το άνοιγμα και κλείσιμο των δακτύλων και μικρο-κινήσεις όπως το κούμπωμα ενός κουμπιού.

Ρωτήστε το Γιατρό