Ρήξη Χιαστού

Ρήξη χιαστού σε ασθενή στην Αθήνα

Γόνατο και χιαστοί

• Το γόνατο πλευρικά στηρίζεται με τους πλάγιους συνδέσμους και σταθεροποιείται με τους χιαστούς, οι οποίοι, όπως υποδηλώνει και η ονομασία τους, σχηματίζουν ένα Χ στην άρθρωση.
  • Ο πρόσθιος χιαστός εμποδίζει την μετατόπιση της κνήμης προς τα εμπρός.
  • Ο οπίσθιος χιαστός εμποδίζει την μετατόπιση της κνήμης προς τα πίσω.

Τραυματισμοί των χιαστών

Ο πρόσθιος χιαστός σύνδεσμος ενδέχεται να έχει υποστεί μερική ή ολική ρήξη. Μετά από σοβαρό τραυματισμό, μπορεί να γίνει πρόσθια μετατόπιση της κνήμης κατά το περπάτημα. Ανάλογα με την περίπτωση, η ρήξη του πρόσθιου χιαστού ακόμα και αν είναι ολική, μπορεί να μην προκαλεί συμπτώματα και το γόνατο να δείχνει πως λειτουργεί φυσιολογικά, ή αντίθετα, μπορεί να εμποδίζει την ομαλή λειτουργία της άρθρωσης.

Θεραπεία και αποκατάσταση

Συντηρητικές θεραπείες

Αν απαιτείται, χορηγούνται αντιφλεγμονώδη, χρήση βακτηριών μασχάλης, παγοθεραπεία, φάρμακα για τον πόνο και τον περιορισμό του οιδήματος στο γόνατο. Εάν το γόνατο πρηστεί, ο ορθοπαιδικός ενδέχεται να αφαιρέσει μέρος του υγρού που ευθύνεται για την φλεγμονή, με παρακέντηση.

Η φυσιοθεραπεία αποτελεί σημαντικό παράγοντα αποκατάσταση της λειτουργίας του γόνατος. Επίσης βοηθάει στην ενδυνάμωση των μυών που σταθεροποιούν το γόνατο και μειώνει τον πόνο και το πρήξιμο..

Χειρουργική επέμβαση

Η χειρουργική επέμβαση εκτελείται όταν η άρθρωση δυσλειτουργεί και εμποδίζει τις καθημερινές δραστηριότητες σας. Ο ορθοπαιδικός χειρουργός σας, θα σας μιλήσει για τα μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα της χειρουργικής επέμβασης.

Αποκατάσταση

Επιστρέφετε στο σπίτι σας την επόμενη μέρα μέτα την χειρουργική επέμβαση. Στη συνέχεια απαιτείται τακτική παρακολούθηση απο τον γιατρό.

Οι ασκήσεις αποκατάστασης είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Ακολουθείτε το πρόγραμμα φυσιοθεραπείας που σας έχει δώσει ένας ειδικός φυσιοθεραπευτής.

Ρωτήστε το Γιατρό